Natiiviartikkeli toi lisää uusia asiakkaita koirakonsultille

Natiiviartikkeli tavoitti kohderyhmän onnistuneesti. Hakukoneoptimoitu teksti päätyi Googlen ensimmäiselle sivulle onnistuneen avainsanavalinnan ansiosta.

Kampanjan tavoite

Kampanjan tavoitteena oli luoda pitkäaikainen verkosta löytyvä artikkeli niille koiranomistajille, joilla on haasteita lemmikin autokäyttäytymisen kanssa.

Toteutus

Artikkeli julkaistiin helmikuussa 2022, ja tekstiä mainostettiin Itä-Helsinki -median omissa somekanavissa ilman maksettua mainontaa.

Tulokset

"Koira pelkää autossa" -avainsanavalinta johti onnistumiseen Googleissa. Artikkeli lunasti tavoitteensa nopeasti ja päätyi Googlen ensimmäiselle sivulle oikean kohderyhmän löydettäväksi.

"Natiiviartikkelin kautta asiakkaat saivat tutustua minuun ja toimintaani ennen ostopäätöstä. Julkaisun jälkeen olin varattu moneksi viikoksi eteenpäin, useamman kuukauden ajan. Mahdollisesti vieläkin."

Lina Nikula, koirakonsultti