Natiivikampanja ja somemainokset nostattivat Kunkku-Sähkön asiakasmäärää ja lisäsivät yhteydenottoja

Kaksivaiheissa kampanjassa onnistuttiin myynnillisesti. Hakukoneoptimoidut artikkelit johtivat uusiin asiakkuuksiin, ja haastatteluvideo Tiktokissa tavoitti yli 15 000 katselijaa.

Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli tavoittaa mahdollisimman paljon uusia kuluttajia Itä-Helsingin alueelta sekä lisätä Kunkku-Sähkön paikallista näkyvyyttä sekä talvella että kesällä.

Toteutus

Kunkku-Sähkön yrittäjä Kim Granholmista julkaistiin ensin henkilövetoinen yrittäjätarina, jonka tavoitteena oli tehdä sähköasentajaa tutummaksi asiakkaille ja avata Kunkku-Sähkön palvelutarjontaa. Helmikuussa 2022 julkaistun artikkelin rinnalle tehtiin muutamaa kuukautta myöhemmin, kesäkuussa, hakukoneoptimoitu natiiviartikkeli, jonka kärkenä toimi pihavalaistus. Lisäksi toteutimme Kunkku-Sähkölle Tiktok-videoita sekä artikkelinäkyvyyttä tukevat julkaisut Facebookissa ja Instagramissa.

Tulokset

Heti ensimmäisen natiiviartikkelin julkaisun jälkeen Kunkku-Sähkö sai useamman yhteydenoton kohderyhmään kuuluvilta kuluttaja-asiakkailta. Artikkelit onnistuivat vahvistamaan positiivista mielikuvaa paikallisesta sähköalan ammattilaisesta.

"Artikkelit edesauttoivat siinä, että asiakkaat päätyivät valitsemaan Kunkku-Sähkön urakoitsijakseen. Tekstien ja kuvien myötä asiakas sai palveluistani hyvän ja positiivisen kuvan etukäteen, minkä ansiosta he päättivät olla yhteydessä juuri minuun."

Kim Granholm, Kunkku-Sähkö